لوگو فن‌بازار
سامانه شبکه فن‌بازار ملی ایران
سامانه شبکه فن‌بازار ملی ایران

زیر ساخت نوین تبادل فناوری

عرضه و تقاضا خود را با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت عرضه و تقاضا
تعداد تقاضا‌ها

1529

تعداد تقاضا‌ها
شرکت‌های فعال

4366

شرکت‌های فعال

جدیدترین عرضه‌ها

مشاهده همه

با ثبت عرضه و تقاضا فناورانه خود، گامی مؤثر در مسیر رشد و توسعه بردارید!

جدیدترین تقاضاها

مشاهده همه
انتخاب کنید...

آخرین رویداد‌ها

مشاهده همه

سومین رویداد ملی ملاصدرا

سه‌شنبه ۱۴۰۴/۳/۲۷
ساعت ۰۹:۰۰

سومین رویداد ملی ملاصدرا ، باهدف رفع چالش‌های فناورانه موضوعات مرتبط با محورهای رویداد، در صنعت و جامعه با استفاده از ظرفیت اساتید و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، همراه با برگزاری نمایشگاه، نشست‌ها و پنل‌های آموزشی مختلف برگزار می‌گردد.

رویدادفن‌بازار منطقه‌ای فارس
اطلاعات بیشتر

فن‌بازار چیست؟

شبکه فن بازار ملی ایران بر اساس نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه های شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وظیفه ایجاد توسعه و ساماندهی فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور را عهده دار است. همچنین این شبکه بر اساس آیین نامه ایجاد و راهبری فن بازارها و کارگزاران تجارت فناوری که به تایید معاون اول محترم رییس جمهور (رییس هیات امنا پارک فناوری پردیس) رسیده است ساماندهی کارگزاران تجارت فناوری و ایجاد بانک اطلاعات فناوری کشور را عهده است. لازم به ذکر است شبکه فن بازار ملی ایران بر اساس ماده (25) مصوبه هیات محترم وزیران در خصوص ایجاد منطقه بین المللی ایران وظیفه راه اندازی تالار معاملات فناوری کشور، ایجاد و ساماندهی کارگزاران تجارت فناوری در سطح ملی و بین المللی و نیز توسعه صادرات محصولات دانش بنیان کشور را عهده دار است. از جمله برنامه های این شبکه به شرح زیر است: - دارای دفتر فن بازار منطقه ای در تمام استان های کشور؛ - دارای دفتر فن بازار تخصصی در حوزه های اولویت دار کشور؛ - دارای بیش از 90 کارگزار تجارت فناوری در سطح کشور؛ - دارای بانک جامع اطلاعات فناوری کشور؛ - برگزاری 100 رویداد تجارت فناوری در سطح کشور؛ - بیش از 3000 میلیارد تومان همرسانی عرضه و تقاضا فناوری در کشور؛

فن‌بازار تخصصی

بر اساس آیین نامه تاسیس شبکه فن‌بازار ملی ایران و حوزه های الویت دار مشخص شده در نقشه جامع علمی کشور ، فن‌بازار های تخصصی ایجاد میشوند که با تمرکز بر تبادل فناوری و شناسایی نیاز های تخصصی به توسعه زیست بوم فناوری کشور کمک میکنند.

شهر هوشمند

فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند بر توسعه و ترویج فناوری‌های پیشرفته در مدیریت شهری متمرکز است، تا زندگی شهری را کارآمدتر، پایدارتر و امن‌تر سازد.

صنعت کشاورزی

فن‌بازار تخصصی صنعت کشاورزی به تسهیل تبادل فناوری‌های نوین در زمینه تولید و مدیریت منابع کشاورزی می‌پردازد، با هدف افزایش بهره‌وری و پایداری در زنجیره تأمین غذایی.

صنعت گاز

فن‌بازار تخصصی صنعت گاز به شناسایی و ارتقاء فناوری‌های پیشرفته در استخراج، تولید و توزیع گاز طبیعی می‌پردازد، با هدف بهبود کارایی و کاهش اثرات زیست‌محیطی.

سلامت

فن‌بازار تخصصی سلامت به شناسایی و تبادل فناوری‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان می‌پردازد، با هدف ارتقاء کیفیت خدمات پزشکی و بهبود سلامت عمومی جامعه.

معدن

توضیحات فن بازار معدن ملی ایران . . .

فن‌بازار های منطقه‌ای ایران

کارگزاری های:بیش از کارگزاری معتبر

تقاضا ها:بیش از تقاضا

شرکت‌ها:بیش از شرکت فعال

عرضه‌ها:بیش از عرضه تولید شده

جدید ترین اخبار فن‌بازار ملی ایران

مشاهده همه

کارگزاران تجارت فناوری دارای گواهی شبکه فن‌بازار ملی ایران

مشاهده همه
جاوید نرم افزار
شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر
پیشگامان شهر مجازی رایان راد
سنجش دانش صنعت جنوب
پژوهشگران راه شکوفایی پارس
مشاوران کنش گران توسعه برنا
پویشگران فناوری صدرا

سوالات متداول

فن بازار چیست

فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است. همانطور كه بازار مسكن محل مبادله مسكن است و بنگاه‌های معاملات مسكن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسكن هستند، در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضه‌كنندگان»، «متقاضیان»، «كارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند. درضمن به ارائه‌ مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری می‌پردازند. تولد فن‌بازارها به بیش از دو دهه قبل (اواخر دهه 70 میلادی) و كشورهای شرق آسیا بر می‌گردد. كشورهایی چون «ژاپن»، «چین» و «هنگ‌كنگ» كه خود تولیدكننده فناوری نبودند و بیشتر از استراتژی انتقال فناوری استفاده می‌كردند، برای سامان‌دهی جریان انتقال فناوری در كشورشان، اقدام به ایجاد ساختارهایی كردند كه بعدها به‌نام Technomarket یاTechnomart معروف شدند. ظرایف موجود در انتقال فناوری، لزوم ایجاد مكانیسم اطلاع‌رسانی صحیح، همچنین مشاوره ساختارمند و ایجاد بستری برای استانداردسازی مبادلات را بوجود آورد که این نقش توسط فن‌بازارها ایفا می‌شود. در اصل فن‌بازار در نقش یک واسطه‌ی حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان (دانشگاه‌ها، پژوهش‌گاه‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه‌ی صنایع) و متقاضیان فناوری (صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، سرمایه‌گذاران و حتی دانشگاه‌ها) خواهد بود. با این تعریف می‌توان گفت فن‌بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات فناوری است. در این بازار، فروشندگان فناوری فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و فناوری‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آن‌ها اقدام به بازاریابی نمایند. از طرفی این امكان نیز وجود دارد كه متقاضیان فناوری نیز تقاضاهای خود را مطرح نموده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشد.